Trhové trendy pre servisné spoločnosti

Spoločnosti poskytujúce servis sú priamo aj nepriamo ovplyvnené rovnakými trendmi v procesnom priemysle, aké zažívajú ich zákazníci. Digitalizácia, pri ktorej sa manuálne a papierové procesy prevádzajú do digitálneho formátu a automatizujú, je trendom, ktorý ovplyvňuje všetky odvetvia. S digitalizáciou spracovateľského priemyslu sa od spoločností poskytujúcich servis bude očakávať, že budú schopné poskytovať dokumentáciu v digitálnom formáte a pracovať v rámci digitálnych systémov svojich zákazníkov.

Ďalším trendom, ktorý ovplyvňuje spoločnosti poskytujúce servis, je priemyselná inovácia, v ktorej sa nasadzujú nové technológie pre procesné a laboratórne systémy. Presnejšie prístroje budú potrebovať presnejšie kalibrátory, čo znamená, že servisné spoločnosti potrebujú prístup k moderným, správne kalibrovaným zariadeniam.

Dôležitý je aj trend lepšej udržateľnosti v rámci spracovateľského priemyslu – neustále sa vyvíja tlak na minimalizáciu odpadu a obmedzenie vplyvu prevádzok na životné prostredie. Súčasťou tohto procesu je zabezpečiť, aby boli všetky meracie zariadenia správne kalibrované, pretože to zaisťuje použiteľnosť konečného produktu, čo znamená, že nedochádza k plytvaniu z vyradených konečných produktov.

Faktory, ktoré ovplyvňujú ziskovosť spoločností poskytujúcich služby

Existuje niekoľko výziev, ktorým čelia spoločnosti poskytujúce servis pri svojej každodennej práci:

Získanie správnej zmluvy

Servisné spoločnosti fungujú na vysoko konkurenčnom trhu, kde súťažia o zmluvy s inými servisnými spoločnosťami. Výzvou číslo jeden je správne uzavretie zmluvy – potrebujú, aby každá zákazka so zákazníkom bola zisková, a prácu musia vykonať načas a podľa dohody. Aby to dosiahli, potrebujú servisné spoločnosti okrem pochopenia potrieb svojich zákazníkov aj správne nástroje a personál na presné a včasné vykonanie kalibrácie.

Zabezpečiť, aby bol personál správne vyškolený

Jednou z veľkých výziev, ktorým v súčasnosti čelia spoločnosti poskytujúce servis, je nedostatok vyškoleného personálu – fluktuácia v týchto spoločnostiach môže byť vysoká a vo všeobecnosti sa znalosti ich zamestnancov znižujú. Technici používajúci kalibrátor nemuseli byť vyškolení na konkrétny model a nemusia si byť vedomí toho, že tieto zariadenia musia byť prekalibrované, aby sa zabezpečila maximálna presnosť.

Potreba personálu, ktorý dokáže vykonať presnú kalibráciu, je tiež otázkou dôvery. Môže koncový zákazník dôverovať servisnej spoločnosti a jej práci? Používa servisná spoločnosť presné vybavenie? Robia dobrú prácu? To sú kľúčové otázky, ktoré si zákazníci z procesného priemyslu pravdepodobne budú klásť pri výbere servisnej spoločnosti.

Získanie prístupu k správnemu vybaveniu a odborným znalostiam

Mnoho servisných spoločností používa jednofunkčný kalibrátor. Existuje celý rad problémov súvisiacich s kalibrátormi, ako napríklad nedostupnosť kalibrátora, keď je potrebný, kalibrátor nie je nakalibrovaný, technici s ním nevedia adekvátne pracovať alebo kalibrátor nie je vhodný pre príslušnú oblasť alebo príslušný prístroj nachádzajúci sa v prevádzke zákazníka. Spoločnosti poskytujúce servis môžu mať tiež problémy s riadnou údržbou zariadení v súlade s predpismi danej prevádzky a s včasnou kalibráciou. To môže viesť k problémom priamo v prevádzke alebo v najhoršom prípade k nepresnej kalibrácii vykonanej s nevyhovujúcim zariadením.

Ďalším potenciálnym problémom súvisiacim s kalibrátormi je, že servisné spoločnosti často nakupujú od miestnych distribútorov, ktorí nie sú vždy informovaní z hľadiska podpory daného kalibrátora. Spolupráca s partnerom, ktorý nedokáže zabezpečiť podporu pre predaný kalibrátor, môže viesť k problémom s nefunkčnými prístrojmi a bezpečnosťou, ak je poskytnutá nesprávna informácia, alebo k dodatočným nákladom.

Riešenie výrazne odlišných potrieb zákazníkov

Široká škála možných zákazníkov v spracovateľskom priemysle je výzvou aj pre servisné spoločnosti – každý zákazník má svoje vlastné jedinečné požiadavky. Jedným z príkladov je farmaceutický priemysel, ktorý má prísne požiadavky na súlad so súčasnou správnou výrobnou praxou (z angl. Current Good Manufcturing Practice, CGMP) vydanou americkým ministerstvom pre potraviny a liečivá (z angl. Food and Drug Administration, FDA). Okrem toho existujú aj prostredia s potenciálne výbušnou atmosférou (ATEX), ktoré vyžadujú špeciálne postupy a vybavenie. Spoločnosti poskytujúce služby potrebujú riešenie, ktoré im umožní zosúladiť sa s rôznymi regulačnými požiadavkami pre rôznych zákazníkov v rôznych odvetviach.

Keď servisná spoločnosť dostane novú úlohu, nebude v mnohých prípadoch poznať kalibračné postupy alebo maximálnu povolenú chybu (z angl. maximum permissible error, MPE), čo sťažuje zabezpečenie dostatočnej presnosti servisu. V takýchto prípadoch si servisná spoločnosť môže príliš neskoro všimnúť, že kalibrátor je menej presný ako požadovaná MPE.

Mnoho servisných spoločností má tiež problémy s poskytovaním kalibračnej správy, ktorá spĺňa požiadavky každého zákazníka. Zhromažďovanie potrieb zákazníkov a uistenie sa, že kalibračný certifikát vyhovuje požiadavkám koncového používateľa, nie je vždy jednoduchá úloha. Vyžaduje si to viac času v prípravnej fáze a môže to dokonca viesť k premeškaniu získania zákazky.

Spoliehanie sa na papierové postupy

Faktom je, že pokiaľ ide o kalibráciu, mnoho spoločností stále pracuje tradičným spôsobom a používa papierové certifikáty podpísané ručne. Používanie papiera je však náchylné na chyby a pomalšie ako automatizované riešenie, čo je kľúčový bod pri snahe zrealizovať zákazku načas. Pri papierových certifikátoch majú mnohé servisné spoločnosti problémy so zdieľaním údajov so svojimi koncovými zákazníkmi. Papierové zdieľanie vedie k strate času pri odovzdávaní kalibračného certifikátu a sťažuje vysledovateľnosť a archiváciu dokumentov.

Niektoré spoločnosti poskytujúce servis využívajú čiastočne digitálny prístup, napríklad prenosom výsledkov do tabuľky s makrami. Pri manuálnom zadávaní výsledkov vždy existuje možnosť ľudskej chyby. Problémy môžu nastať aj pri aktualizácii tabuľkového softvéru. Zákazníci si navyše nemôžu byť istí, či bol súbor upravený. Mať starú tabuľku, ktorá nie je všade dostupná a udržiavaná, môže ľahko viesť k strate času a peňazí v dôsledku dodatočných administratívnych úloh.

Problémy s laboratóriami tretích strán

Mnoho servisných spoločností spolupracuje s laboratóriami na kontrole svojich kalibrátorov, no nie vždy vedia, či je dané laboratórium schopné kalibrovať všetky veličiny a či má dostatočnú úroveň neistoty. Používanie externých laboratórií môže byť tiež pomalý proces a vykonanie kalibrácie na multifunkčnom kalibrátore môže často trvať celý mesiac. Laboratóriá tretích strán môžu navyše účtovať dodatočné poplatky za služby, napríklad ak je potrebné nastavenie.

Ako automatizovaná kalibrácia pomáha zlepšiť ziskovosť?

Doručenie načas

Servisné spoločnosti potrebujú realizovať efektívne kalibračné procesy a mať také kalibrátory, ktoré ušetria čas a peniaze a zlepšia kvalitu a integritu výsledkov. Vďaka správne zostavenému automatizovanému riešeniu používatelia eliminujú všetky kroky manuálneho zadávania v procese kalibrácie, čím môžu ušetriť čas – a to až 50 % v porovnaní s papierovými procesmi.

Používanie multifunkčných kalibrátorov znamená, že technici môžu nosiť v prevádzke menej zariadení; tým sa zároveň znižujú náklady na životný cyklus zariadenia. Vďaka automatizovaným procesom môžu technici urobiť viac za kratší čas. To všetko pomáha vyriešiť jeden z kritických bodov servisných spoločností: vykonanie kalibrácie v čase stanovenom v zmluve.

Zabezpečenie dostupnosti nástrojov

Dodanie kompletného riešenia vyžaduje kombináciu multifunkčných kalibrátorov zostavených podľa náročných potrieb spracovateľského priemyslu, softvéru a odborných znalostí. Správne navrhnutý multifunkčný kalibrátor zaisťuje, že technici servisnej spoločnosti budú mať vždy ten správny nástroj na danú prácu. Poskytovateľ servisu by mal tiež udržiavať tieto zariadenia na najvyššej úrovni, aby si používatelia mohli byť istí, že poskytujú presné a dôveryhodné výsledky.

Riadenie nákladov

Na konkurenčnom trhu je riadenie nákladov pre spoločnosti poskytujúce servis kľúčové. Použitie automatizovaného kalibračného riešenia, ktoré kombinuje hardvér a softvér, umožňuje servisným spoločnostiam nastaviť a sledovať základné ukazovatele výkonnosti (KPI) na zlepšenie efektívnosti a ziskovosti. Automatizované riešenia tiež zlepšujú opakovateľnosť a predvídateľnosť – rovnaký proces a množstvo času sa dosiahne aj pri výmene technikov, čo znamená, že manažéri zmlúv môžu vytvárať presnejšie cenové ponuky.

Zabezpečenie kvality

Aby sa v procesnom priemysle zaistila bezpečnosť a súlad s predpismi, je kvalita kalibrácie absolútne kritická. Automatizované riešenie kalibrácie by malo byť vytvorené tak, aby vyhovovalo všetkým relevantným predpisom a automatizáciou a zefektívnením procesov a pracovných postupov eliminovalo ľudské chyby. S takýmto riešením získajú používatelia konzistentné výsledky so štandardizovanými procesmi. Moderné multifunkčné kalibrátory môžu postupne viesť používateľov pomocou pokynov, čo znamená, že na vykonávanie kvalitných kalibrácií je potrebné minimálne zaškolenie.

Odlíšenie prostredníctvom služieb s pridanou hodnotou

V oblasti poskytovania služieb rekalibrácie je mimoriadne veľká konkurencia a spoločnosti poskytujúce servis musia hľadať spôsoby, ako udržať svoju existujúcu zákaznícku základňu. Udržať si zákazníka je možné mnohými spôsobmi – napríklad ponukou dobrých zákazníckych služieb a konkurencieschopných cien, ale aj pridanou hodnotou. Pomocou digitalizovaného kalibračného procesu môžu servisné spoločnosti analyzovať kalibračný proces a údaje svojich zákazníkov, čo im umožňuje poskytovať odporúčania na zlepšenie procesov.

Zabezpečenie transparentnosti

S digitálnymi kalibračnými certifikátmi je ľahké zdieľať výsledok digitálnej kalibrácie so zákazníkom v reálnom čase, čím sa zvyšuje transparentnosť postupu a výsledkov zmluvných prác. Keďže všetky certifikáty sú v digitálnom formáte a dajú sa ľahko vyhľadávať, je ľahké nájsť akékoľvek záznamy pre požiadavky audítora. Vďaka prístupu k digitálnym údajom môžu servisné spoločnosti poskytovať svojim koncovým zákazníkom analýzy založené na kalibračných údajoch.

Priemerné náklady servisnej spoločnosti na prístrojového technika sú okolo 50 € na hodinu vrátane mzdy, benefitov, režijných nákladov atď. Ak technik vykoná ročne 2 000 kalibrácií a vypísanie kalibračného listu pre každú kalibráciu mu trvá v priemere 15 minút, potom vypísanie certifikátov stojí servisnú firmu 25 000 € na jedného technika ročne. Za predpokladu, že manuálne zadanie týchto údajov do databázy trvá ďalších 15 minút, zadanie údajov stojí ďalších 25 000 € na jedného technika ročne. Automatizácia tohto procesu by ušetrila 1 000 hodín práce na jedného technika ročne a viedla by k výrazným úsporám nákladov.

Partnerstvo so spoločnosťou Beamex pre rast a lepšiu ziskovosť

Spoločnosť Beamex ponúka jedinečnú kombináciu odborných znalostí, softvéru a hardvéru, aby pomohla servisným spoločnostiam vyriešiť ich výzvy.

Odbornosť

Kalibrácie sú jadrom spracovateľského priemyslu, ale každé odvetvie priemyslu má svoje vlastné požiadavky. Beamex spolupracuje so spracovateľským priemyslom už desaťročia a naše odborné znalosti zabezpečujú, že pri navrhovaní automatizovaných procesov kalibrácie sa berú do úvahy príslušné požiadavky.

Integrované kalibračné riešenie Beamex

Integrované kalibračné riešenie Beamex je kombináciou softvéru, hardvéru a znalostí z oblasti kalibrácie, ktoré poskytujú automatizovaný tok kalibračných údajov bez použitia papiera. Tradičné papierové kalibračné procesy vyžadujú sedem krokov od začiatku do konca, čím vzniká veľa priestoru na chyby. Integrované kalibračné riešenie Beamex znižuje počet krokov potrebných na vykonanie a dokumentáciu kalibrácií iba na štyri, takže šetrí čas a maximalizuje efektivitu pri súčasnom zabezpečení kvality.

„Používanie Beamex LOGiCAL nám umožnilo prejsť na úplne bezpapierové kalibračné certifikáty, čo znamená, že naši prevádzkoví servisní technici sú približne o 30 až 40 % efektívnejší. Automatizácia nášho procesu kalibrácie tiež pomohla znížiť potenciálne chyby.“

Richard O’Meara,
manažér zmlúv, Douglas Calibration Services, Jones Engineering Group

Kalibračný softvér Beamex

Kalibračný softvér Beamex sa integruje priamo do počítačových systémov riadenia údržby (CMMS). Podrobné kalibračné údaje a vysledovateľné kalibračné záznamy sú uložené v softvéri, zatiaľ čo štruktúra podniku a prístroje sú vytvárané a udržiavané v CMMS. Po vykonaní kalibračných prác môžu byť potvrdenia o pracovnom príkaze automaticky odoslané do CMMS – a keďže nie je potrebné manuálne znovu zadávať údaje, sú eliminované vstupné chyby.

Multifunkčný kalibrátor a komunikátor Beamex MC6

Beamex MC6 je pokročilý, vysoko presný multifunkčný prevádzkový kalibrátor a komunikátor. Iskrovobezpečný prevádzkový kalibrátor a komunikátor Beamex MC6-Ex je bezpečnou voľbou pre nebezpečné oblasti a má certifikáciu ATEX a IECEx pre zóny s nebezpečenstvom výbuchu. Tieto kalibrátory ponúkajú možnosť kalibrácie pre tlak, teplotu a rôzne elektrické signály. Okrem toho sú dokumentačnými kalibrátormi. Pri použití v spojení s kalibračným softvérom Beamex vytvárajú úplne bezpapierový kalibračný proces, ktorý minimalizuje riziko ľudskej chyby, pretože výsledky netreba zadávať manuálne.

Beamex LOGiCAL

Beamex LOGiCAL je kalibračný softvér ako služba, ktorá sa prispôsobuje potrebám používateľov. Ako cloudové riešenie je LOGiCAL cenovo dostupné a odstraňuje potrebu drahej IT infraštruktúry. LOGiCAL umožňuje používateľovi dynamické riešenie, do ktorého môže rýchlo a jednoducho pridať nových používateľov a požadované údaje o prístrojoch v súlade s meniacim sa prostredím, v ktorom musia pôsobiť moderné servisné spoločnosti.

Beamex bMobile

Beamex bMobile je aplikácia pre mobilné zariadenia, ktorá umožňuje bezpapierové vykonávanie a dokumentáciu viacerých kalibračných a kontrolných činností priamo v prevádzke, keď používateľ nemá prístup k dokumentačnému kalibrátoru. Funguje v spojení so softvérom na správu kalibrácie Beamex.

Služby

Beamex ponúka celý rad služieb, ktoré pomáhajú udržiavať kalibrátory v rámci požadovaných tolerancií vrátane:

  • Rekalibrácia a opravy: Udržiavanie kalibrátora v aktuálnom stave pomocou pravidelnej rekalibrácie je dôležité pre udržanie požadovaných technických špecifikácií.
  • Beamex Care Plan: Plán starostlivosti je navrhnutý tak, aby zachoval presnosť a spoľahlivosť meracieho zariadenia Beamex počas jeho životnosti.
  • Implementácia, migrácia a podpora: Na zabezpečenie úspešného zavedenia sa Beamex riadi osvedčeným procesom vrátane procesných konzultácií, špecifikácie a konfigurácie softvéru, migrácie a systémovej integrácie, overovania a integračnej podpory.
  • Školenie: Beamex ponúka rôzne školiace kurzy, ktoré používateľom a manažérom pomáhajú získať potrebné zručnosti na správnu obsluhu a riadenie kalibračného systému s maximálnym úžitkom.

„Riešenie integrovanej kalibrácie Beamex nám umožnilo ušetriť až 30 % času stráveného kalibráciami a tvorbou správ o overení a zároveň nám dáva možnosť upravovať štandardizované a personalizované rámce správ o overovaní tak, aby vyhovovali špecifickým požiadavkám našich zákazníkov. Vďaka automatizácii kalibračných postupov sa naši technici môžu sústrediť na iné úlohy, pričom stále dodržiavajú postupy a zabezpečujú integritu výsledkov kalibrácie. Preto sú technici uvoľnenejší a naši zákazníci sebavedomejší, najmä preto, že proces je plne digitalizovaný a pri zbere dát nehrozí riziko chýb.“

Laurent Flachard,
vedúci životného cyklu prevádzkových zariadení, Emerson


Záver

Beamex ponúka celý rad riešení, ktoré pomáhajú servisným spoločnostiam uspokojovať potreby ich zákazníkov v spracovateľskom priemysle. Multifunkčné kalibrátory Beamex sú súčasťou kompletného riešenia vrátane softvéru a odborných znalostí Beamex. Kalibrátory navádzajú používateľov na presné kalibrácie a pre ľahké zdieľanie a sledovateľnosť sú všetky certifikáty v digitálnom formáte. Konečným výsledkom je, že spoločnosti poskytujúce servis môžu používať správne nástroje na včasnú realizáciu zazmluvnených výkonov, kontrolu nákladov a zabezpečenie kvality a transparentnosti.

Laurent Flachard
vedúci životného cyklu prevádzkových zariadení
Emerson
www.beamex.com
www.kalibratory.cz