Existujú rôzne filozofie a metódy, ktoré sľubujú zaručený úspech. Jedna hovorí, že v džungli prežije iba silnejší. Právom silnejšieho si chcú odhryznúť čo najväčší kúsok. Ak by to bola pravda, tak v džungli ostane iba slon či jaguár, tie najsilnejšie zvieratá tvoria úplnú väčšinu. Ďalšia hovorí, že sa treba prispôsobiť. Kam vietor, tam plášť. Zaujímavé je, že tí prispôsobiví skončia zvyčajne tak, že obrátia kabát príliš skoro alebo na nesprávnu stranu. Iná hovorí, že firma musí tvoriť čo najväčší zisk za čo najkratší čas. Návratnosť investície musí byť do jedného roka a potom treba zhrabnúť milióny. Takéto firmy plnia po určitom čase stránky novín a ich riaditelia väznice.

A čo tak použiť zdravý sedliacky rozum? Ak sa zasadí jablčné semienko, tak vyrastie jabloň a tá prinesie plody. Ak chce mať firma dlhodobý zisk a záujem zo strany zákazníkov, musí najprv niečo reálne poskytnúť. Pridanú hodnotu, ktorá zlepší život či odstráni nejaký problém.

Tomáš Baťa, jeden z najväčších podnikateľov sveta, používal zdravý sedliacky rozum a vedel sa správne rozhodnúť. Hoci bol mnohokrát silnejší, videl v každom človeku svojho spolupracovníka. Od každého sa vedel niečo naučiť. Keď videl mnohých ľudí bosých, nerozmýšľal nad obrovskými ziskami, ale najprv hľadal možnosti, ako by im mohol pomôcť. Prispôsoboval sa búrlivým časom a zmenám podnikateľského prostredia, avšak so správnym nemenným cieľom. Systematicky a vedome zlepšovať svet okolo seba.