A ako je to s technologickým pokrokom, ktorý možno v automobilovom priemysle očakávať v nasledujúcom období? Posledných sto rokov sa automobilky sústredili na mechanickú stránku vývoja áut a softvér väčšinou prenechávali svojim dodávateľom. Keďže digitálne technológie sa stávajú aj v automobile tým, čo ho bude odlišovať od konkurencie, softvér sa stane hlavným motorom rastu ziskovosti výrobcov automobilov.
V konečnom dôsledku bude cieľom výrobcov áut premeniť sa na technologické alebo softvérové spoločnosti. K tomu vedú aj viaceré trendy, ktoré na najbližšie obdobie predpovedá konzultačná spoločnosť Gartner. Okrem iného sa v jej štúdii uvádza, že do roku 2025 polovica z top desať automobilových výrobcov navrhne svoje vlastné čipy a vytvorí priame, strategické a dlhodobé vzťahy s čipovými spoločnosťami, pričom sa vzdá praxe riadenia zásob systémom JIT. Už v tomto roku budú digitálni giganti, ako sú Amazon Web Services, Google, Alibaba alebo Tencent, rozširovať svoj podiel v rámci technologického vybavenia vozidiel.
Automobilové spoločnosti budú navyše čoraz viac nazerať na dáta podobným spôsobom ako v technologickom svete. Ich cieľom nebude predávať údaje, ale budovať alebo integrovať ekosystémy, ktoré im umožnia prístup k širšej rozmanitosti údajov s cieľom vyvinúť zaujímavejšie funkcie alebo digitálne služby. Analytici spoločnosti Gartner predpovedajú, že do roku 2030 bude celosvetovo fungovať štyrikrát toľko autonómnych robotaxíkov úrovne 4 ako v roku 2022. Automobilový priemysel si tak naďalej udržuje prím priekopníka v nasadzovaní najmodernejších technológií. Niektoré inšpirácie z uvedených oblastí predstavuje naše májové vydanie.