Tak napríklad Ian Altman, ktorého prestížny magazín Forbes už štvrtýkrát za sebou poveril úlohou identifikovať najdôležitejšie trendy v technológiách a priemysle ako takom, dal na prvé miesto svojho rebríčka paradoxne, ale očakávane ľudí – odborníkov na konkrétne oblasti, ktorí chápu zákonitosti predaja a môžu pomôcť obchodným spoločnostiam zabezpečovať jeho rast. Druhým dychom však dodáva, že bez špeciálneho tréningu, školení a správnej motivácie budú títo ľudia len „štandardnou“ podporou predaja, ktorá nebude v meniacom sa obchodnom prostredí postačujúca. O ľuďoch hovorí na prvom mieste aj štúdia z dielne konzultantskej spoločnosti Accenture. Tá zdôrazňuje, že v blízkej budúcnosti bude kľúčové to, aby sa dalo viac možností do rúk zákazníkom aj zamestnancom. Ak sa podarí spoločnostiam vybaviť svojich zákazníkov „ľudskejšími“ technológiami, zmení sa ich vzťah z pozície poskytovateľa do pozície partnera.
Aby sa však podarilo zmeniť v nastupujúcej digitálnej ére vzťah s ľuďmi, bude potrebné zmeniť vzťah aj k technológiám. Ak sa spoločnosti chcú stať partnermi svojich zákazníkov a posilniť ich možnosti a schopnosti prostredníctvom technológií, potom cieľom bude vyvinúť také technológie, ktoré budú „zákaznícke“. Už nebude prijateľný stav, keď sa ľudia budú musieť krvopotne prispôsobovať technológiám a absolvovať špeciálne školenia, aby ich dokázali ovládať. Naopak. Technológie budú musieť byť schopné učiť sa zo vzťahu s ľuďmi a prispôsobovať sa budúcim požiadavkám na základe predchádzajúcich skúseností. Nepochybne veľkú úlohu zohrá umelá inteligencia, ktorá bude definovať základ rozhraní nielen medzi technológiami, ale aj medzi ľuďmi. Podľa štúdie spoločnosti Gartner bude umelá inteligencia na prvom mieste v hľadáčiku vývoja najväčších technologických spoločností do roku 2020. Na základe predchádzajúcich skúseností možno s veľkou pravdepodobnosťou tvrdiť, že to, čo sa ujme vo svete IT, bude s malými, ale nevyhnutnými obmenami prijaté aj v priemyselnom prostredí.