Štúdia, ktorú spolu zrealizovali spoločnosti Forrester Research a SAP, odhalila, čo priemyselné odvetvia očakávajú od nasadenia a využitia IoT možností pri správe a riadení ich podnikových prostriedkov a oddelenia údržby. V nej sa uvádza, že v rámci takých odvetví, ako sú výrobné podniky, stavebníctvo, energetika (rozvodné spoločnosti a ropný a plynárenský priemysel), letectvo či doprava/logistika, 66 % opýtaných uviedlo, že buď už majú, alebo plánujú nasadiť IoT technológie v súvislosti so správou a riadením technických podnikových prostriedkov. Avšak takéto plány sa nezaobídu bez rôznych úskalí a výziev. Autori štúdie vysvetľujú, že to je také jednoduché, ako nainštalovať nejaký softvér a nakúpiť zariadenia pripojiteľné na internet. Aby ste rozbehli funkčný biznis s podporou IoT, bude potrebné zabezpečiť a udržiavať bezproblémové prepojenie fyzických aj digitálnych podnikových technických prostriedkov, ako aj to, že tieto technológie budú súčasťou kľúčových prevádzkových procesov. To znamená, že skôr ako rozmiestnite zariadenia s IoT funkcionalitou, musíte výrazne investovať do IT infraštruktúry.
Štúdia ďalej ukázala aj to, že mnohé podniky si musia ešte zadefinovať, kto bude vlastníkom projektu IoT a celej infraštruktúry. IoT je multifunkčný projekt prechádzajúci viacerými oddeleniami, preto je ťažké presne definovať, kto to celé bude riadiť a z rozpočtu ktorého oddelenia to bude celé financované. Navyše ak sa všetci výkonní pracovníci nedokážu s takýmto projektom stotožniť, môže byť náročné získať adekvátnu podporu v rámci podniku či organizácie. Celková zložitosť implementácie môže znamenať veľkú výzvu aj pre tie najpokročilejšie spoločnosti. Technológia sama o sebe môže byť akokoľvek zaujímavá, ale ak neprináša zisk a dosiahnutie stanovených cieľov pre podnik, napr. vyššiu účinnosť, úspory nákladov či vyššiu bezpečnosť, tak je nanič.
IoT už nie je yeti, o ktorom všetci hovoria a nikto ho nevidel. Podniky by sa mali inšpirovať tým, čo už funguje, ale hlavne by mali ísť pri zavádzaní IoT svojou cestou, a to aj v prípade, že by to bolo prvé riešenie svojho druhu na svete. Zásadné inovácie ťažko prichádzajú neustálym opakovaním toho, čo už existuje dlhší čas. A v dnešnej dobe sú inovácie konkurenčnou výhodou číslo jeden.