To, či sa to podarí, zhodnotíme v niektorom z nasledujúcich vydaní. Inšpirácií je navôkol pomerne dosť. Od Brna až po Hannover. Nemám ilúzie, že by sme mali na Slovensku rozsahom také veľké veľtrhy, avšak tematická skladba, sprievodné podujatia či rôzne „atrakcie“ pre návštevníkov aj vystavovateľov by sa dali určite odkukať. Načo vymýšľať koleso, keď je už vymyslené. Veľtrhy nie sú mŕtve, len sa musia správať proaktívne a trhovo. V našich končinách sa už akosi dlho vezú na vlne (zašlej?) slávy.
Chýba pružnosť, vnímanie trendov, ktoré hýbu daným odvetvím, a v neposlednom rade počúvanie požiadaviek tých, bez ktorých by nebolo možné žiaden veľtrh uskutočniť – vystavovateľov a návštevníkov. Nechajme sa teda prekvapiť. Už som spomínal jeden so vzorov, ku ktorému by slovenské výstavníctvo mohlo vzhliadať – Hannover Messe. Vďaka nášmu dlhoročnému partnerovi mala aj naša redakcia možnosť osobne navštíviť toto prestížne podujatie.
Obsiahlejší článok prinesieme v júnovom vydaní. Tak len jeden postreh k tomu, čo sme mali možnosť vidieť. Začala sa totiž éra náboru a prenájmu robotov. Klasická „personálna“ agentúra. Projekt je určený pre spoločnosti, ktoré váhajú s investovaním prostriedkov do kúpy svojich vlastných robotov. A v ponuke sú podobne ako pri ľuďoch rôzne typy „pracovníkov“ – ktorí však nie sú z mäsa a kostí. Majiteľ a zakladateľ tejto agentúry Matthias Krinke sa chce zamerať najmä na malé a stredné podniky a sprístupniť im tak cestu k automatizácii. Podniky si budú môcť vyskúšať roboty na dlhší čas za zlomok obstarávacej ceny.
Pritom pracovné zmluvy sa budú veľmi podobať tým, ktoré poznáme zo sveta ľudských pracovníkov vrátane skúšobnej a výpovednej lehoty. Po roku reálneho fungovania agentúry na trhu hovorí M. Krinke o úspechu, pretože záujem zo strany investorov aj používateľov je veľký. Nuž nie je agentúra ako agentúra.