Ale nie vždy je to len o technológiách. Zmeny takéhoto typu si v priemyselných podnikoch vyžadujú aj zmeny v organizačných štruktúrach a takmer vždy príchod nových postupov a procesov. A radoví pracovníci sa častokrát s nimi ťažko stotožňujú. Leda že im niekto správne a prakticky vysvetlí, ako sa ich práca stane lepšou, bezpečnejšou, pohodlnejšou a možno aj so zaujímavým bonusom na výplatnej páske.
Podľa aktuálnych prieskumov medzi výrobnými podnikmi je najdôležitejším faktorom pri zlepšovaní efektívnosti závodu a majetku prístup k prevádzkovým údajom v reálnom čase. Aplikácia pokročilej analýzy v údržbe umožňuje prejsť na novú, častokrát označovanú ako štvrtú úroveň stratégie údržby – prediktívnu. Táto môže skrátiť čas potrebný na plánovanie údržby o 20 až 50 %, zvýšiť dobu prevádzkyschopnosti zariadenia o 10 až 20 % a znížiť celkové náklady na údržbu o 5 až 10 %.
Po premietnutí do reálnych úspor to nie sú v žiadnom prípade zanedbateľné prostriedky. Ušetrený čas a prostriedky môže podnik využiť na ďalšie aktivity, ktoré ho posunú o ďalší krok pred stále silnejúcu konkurenciu. Tak ako je to vo vašom podniku z hľadiska údržby? Reagujete, až keď príde alarmové hlásenie, prípadne preventívne meníte (sú)časti technológií, aj keď by ste ešte nemuseli, ale netrúfate si ísť do neprebádaných vôd zisťovania skutočného stavu prevádzkových zariadení?
Na Slovensku máme dostatok skúsených firiem a odborníkov, ktorí majú praktické skúsenosti s tým, ako neustále zlepšovať systém údržby a generovať tak podnikom nové zdroje príjmov. Lebo údržba nie sú (len) náklady, ale v konečnom účtovaní výnosy. Fungujúca prediktívna údržba už je realita v mnohých podnikoch. Pridáte sa?