Slovenské tunely sú v niektorých ukazovateľoch nad európskym štandardom
S výstavbou cestných tunelov sa na európskom kontinente začalo po skončení 2. svetovej vojny, pričom tento proces nabral na intenzite v 50. – 60. rokoch minulého storočia. Slovensko do rozbehnutého vlaku naskočilo o dobrých tridsaťpäť rokov neskôr, keď sa spolu so začiatkom výstavby diaľnic v roku 1996 začalo aj s výstavbou cestných tunelov. V súčasnosti je v prevádzke päť diaľničných tunelov s výhľadom dobudovania ďalších do roku 2020. Celková dĺžka diaľnic, rýchlostných ciest a ciest 1. triedy v správe Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS, a. s.) bola ku koncu roku 2015 758,22 km, pričom sa na nich nachádza aj päť tunelov stredného a vyššieho európskeho štandardu: D1 – tunel Branisko, ktorý bol prvým cestným tunelom na Slovensku, D3 – tunel Horelica, D2 – tunel Sitina, D1 – tunel Bôrik, D1 – tunel Šibenik.
-
Osvetlenie vjazdových úsekov tunela, tzv. akomodačné pásmo, je riešené reguláciou vo viacerých stupňoch
-
Premenné dopravné značenia upozorňuje vodičov na zmeny v doprave pred vjazdom do tunela
-
Na najvyššej úrovni riadenia tunela Bôrik je použitý riadiaci systém Modicon Quantum
-
Operátorské pracovisko tunela Bôrik