Rozšírená realita, umelá inteligencia a interakcia človeka s dinosaurom


V meste lemovanom smaragdami a vybudovanom zo zeleného musia ľudia nosiť zelené okuliare, aby mohli vidieť krásy mesta. Mení sa im aj podoba čarodejníka, ktorý mesto vybudoval. Niekto ho vidí ako zviera, iný ako krásnu ženu alebo ohnivú guľu. O rozšírenej realite fantazíroval L. Frank Baum už v roku 1900 – Smaragdové mesto z Čarodejníka z krajiny Oz je príklad rozšírenej reality architektonického umenia [1]. O deväťdesiat rokov neskôr výskumník a inžinier Tom Caudell spolu s Davidom Mizellom zo spoločnosti Boeing používajú termín rozšírená realita (angl. augmented reality) na opísanie digitálneho displeja, ktorý zobrazoval virtuálne objekty vo fyzickej realite, ktorú vidíme [2]. Digitálne prvky, ktoré technológia pridáva v reálnom čase, môžu byť napríklad obrázky, animácie alebo rozličné informácie. Takto upravený obraz môžeme vidieť cez akýkoľvek displej. Môžeme vytvoriť čokoľvek a zobraziť to v našej realite. Aj objekty, ktoré by sme inak nemohli vidieť z rôznych dôvodov: sú príliš malé alebo veľké, sú veľmi ďaleko alebo vôbec neexistujú.